Arwetta babystrik Babystrik på Pinde 3 hjemmestrikket hue Lene Holme Samsøe restegarn strik strik af restegarn uld

Barselsgave til lille pige

Som det jo er med gaver, må man vente med at dele på bloggen til gaven er fremme ved modtageren. Og det er denne nu. Lidt forsinket fik jeg sendt hue og vanter afsted til Danmark til en lille ny pige. Jeg håber det kommer til at passe, når det bliver koldt i Danmark (det er måske ved at være koldt eller…??). Opskriften er fra Lene Holme Samsøes hæfte “Babystrik på pinde 3”. Jeg brugte noget garn fra kurven med rester, så der var ingen banderole på, men jeg tror det er en rest af noget Arwetta Merino.

Når det nu er en gave, har jeg heller ingen billeder af huen “in action”, så nedenfor er lidt billeder af mine tidligere versioner – i mere eller mindre god billedkvalitet og i mere eller mindre rigtig størrelse – især det første billede nedenfor vidner om en lidt for lille størrelse eller en lidt for stor baby;-p. Og så går det op for mig, at jeg snart har strikket denne hue MANGE gange, og at Olivia stort set kun har haft denne hue i forskellige størrelser – og det er faktisk også samme model og samme farve som nedenfor, som ligger klar i skabet til de kolde måneder i Nepal:-)

Og ihhh altså, jeg bliver helt blød om hjertet med de her babybilleder af Olivia <3

14 replies on “Barselsgave til lille pige”

Det er saadan en soed hue! Den cardigan Olivia har paa paa et af billederne (den gule med striber paa baerestykket) – hvad er det for en opskrift? Mange hilsner Mette

Hov, Karin, betyder det, at du ikke lige er i gang med en fødsel (og ja, det er mærkeligt, hvorfor jeg lige havde fået i hovedet at det garanteret skete i dag;-)) Og ja, du skal bestemt have fat i det strikkehæfte. Jeg har virkelig brugt det meget og synes den her hue har en super pasform. Nu synes jeg dog, at jeg må finde på noget andet, når dette indlæg har tydeliggjort, at Olivia har haft den i alle størrelser siden sin fødsel og endda i samme FARVE! Det er godt nok meget lidt opfindsomt;-)

Jeg har stadig ikke fået strikket sådan et sæt – og lige nu har jeg en drengebaby og min datter er for stor…

Overvejer lidt om det mon ikke er muligt at skalere opskriften lidt op ;0)

Det tror jeg egentlig godt man kan, Karen Elisabeth med lidt ekstra masker imellem snoningsrækkerne og på større pinde. Og så har jeg på instagram set nogle billeder, hvor andre har strikket den til drenge, og det kan sådan set også gå an med det rigtige farvevalg, synes jeg.

Tusind tak, Jane:-) Og altså, hvis jeg var garanteret en god nattesøvn og sikret et par timers "mig-tid" hver aften, så fik jeg helt sikkert een mere…..men men, virkeligheden er jo en anden, suk;-)

Tak, Katrine. Ja, det er altså et virkelig godt projekt til rester. Jeg har virkelig også strikket det sæt mange gange efterhånden. Har lige prøvet kræfter med et andet af Lene Holme Samsøes hue- og vantesæt, og det er også fint (men det her forbliver mit favoritsæt:-))