Knitmandu

Knitting around the world

Jeg havde taget vildt meget garn og mange strikkeopskrifter med på juleferie, men som nævnt i det tidligere indlæg, fik jeg stort set ikke strikket. De her shorts fra Drengestrik (oversat fra norsk, hvor den hedder “Den Store Guttestrikkeboka”) fik jeg strikket en lille smule på, og det gik ikke helt efter planen.
Jeg havde ikke fået nok garn med, så jeg løb tør og måtte improvisere, hvilket resulterede i farveskiftet. Og så måtte jeg trævle op nogle gange, fordi buksebenene blev for små. Jeg endte med at lave færre indtagninger end i opskriften og brugte en større pind, og så kom de faktisk til at passe ok. Bogen har jeg købt hos Rasmilla her, og jeg har brugt Drops Alpaca garn. Jeg havde et enkelt nøgle, som jeg troede ville være nok, men det gik altså ikke helt. 
Olivia har taget de nye shorts i brug – i dag sammen med sin Floratopp fra Paelas (som jeg tidligere har vist på bloggen her), og Alma har også lavet en bestilling på et par shorts:-)
As mentioned in the previous post, I hardly knitted this holiday, even though I had brought lots of yarn to Singapore. The only thing I worked a little on, were these wool shorts for Olivia. I ran out of yarn, which is the explanation for the two colours and I had to unravel at the legs quite a few times, because they were too tight. But I am pretty satisfied with the result and Olivia has been wearing them a lot.