Knitmandu

Knitting around the world

Den har kostet mig lidt sved og tårer, og der er en del fejl, men den er nu også virkelig yndig på! Efter at jeg blev færdig med den i aftes/nat, og jeg nu har fået den lidt på afstand, tænker jeg, at den kommer på pindene igen…ikke mindst fordi storesøster nu også gerne vil have een;-) Men da jeg sad i aftes og kæmpede med at få mønsteret til at passe i den øverste del, hvor man laver raglanindtagninger, samtidig med at man fortsætter mønsteret, var jeg ikke sikker på, at jeg nogensinde kunne give mig i kast med opskriften igen.

Mønsteret hedder Floratopp og er fra Paelas (og kan købes her) og er virkelig smukt, men jeg syntes det blev besværligt ved raglan-delen, især fordi der ikke er noget mønsterdiagram i opskriften. Jeg havde derfor svært ved at huske/se/forstå, hvordan den næste pind skulle passe samtidig med, at jeg tog ind. Det er nok lidt svært at forklare, men det var ihvertfald ikke helt nemt og kræver MEGET koncentration!

Jeg har endnu ikke vasket og “blokket” den, da den er strikket i Drops Babymerino, og jeg har – som beskrevet i et tidligere indlæg – haft lidt problemer med, at garnet bliver “stort og løst” efter vask, så jeg tør næsten ikke vaske den. Men jeg må jo prøve og se, hvad der sker. Og hvis den vokser, er der selvfølgelig en storesøster, som forhåbentlig så kan bruge den.

Finished this Floratop from Paelas (pattern can be bought here) and even though I made several mistakes, I still think it turned out very pretty. I had some difficulty with how to get the pattern right while doing the raglan – especially because there is no diagram for the pattern – but hopefully this experience means that I will make it without mistakes next time;-) I used Drops Babymerino and since I had problems with it expanding way too much after wash, I am really dreading washing this one.