Alpaca Alpakka børnestrik Drops Drops Air håndstrik hjemmestrikket strik strikket sweater sweater

Iskremgenser til Alma

Så blev endnu en Iskremgenser færdig. Denne er til Alma, og nu har begge piger een til vores sommerferie i juni i Danmark. DMI siger, at juni bliver en helt almindelig dansk juni måned med lidt sol, blæst, regn og mellem 15 og 20 grader om dagen, så jeg er ret sikker på, at vi får lidt strik i brug. Husk jo på, at pigerne er vant til 30-35 grader fra april og frem til oktober;-)

Jeg har strikket str. 4 år, men med længde efter str. 6 år. Jeg fik lige overtalt Alma til at prøve sweateren, og den er lige et par centimeter for lang i ærmer og krop, så den kommer nok til at passe helt perfekt til vinter. Opskriften er fra Marianne J. Bjerkmann og købt på Ravelry her. Almas version er også strikket i Drops Air, og det er virkeligt et skønt og blødt garn. Jeg har ikke strikket mønster på ærmet på Almas sweater, og jeg kan faktisk bedre lide modellen uden ærmemønster. Olivias version kan du læse mere om og se billeder af her og her.
I just finished a “Little Ice Cream Sweater” for Alma. Now both girls have one. You can see more photos of Olivia’s and read more about the pattern here and here.

4 replies on “Iskremgenser til Alma”