Alpaca Alpakka Drops Drops Air Egostrik håndstrik hjemmestrikket Marygenser strik

Nyt år, nyt hår, ny sweater….

Jeg har holdt ferie, og det har været skønt. Hen over julen har vi været hjemme i Nepal og den 28. december tog vi til Singapore i ti dage. Skønt med varme, god mad og masser af familiehygge. Jeg har ikke fået strikket særlig meget – faktisk er det eneste, som jeg har lavet en sweater til mig selv, og det er jo ikke den værste måde at starte året på:-)

Det er endnu en gang en Marygenser, og jeg elsker virkelig det simple design skabt af den norske strikdesigner, Marianne J. Bjerkman. Opskriften kan du købe her (min tidligere version kan du se her, og det var det første større projekt, som jeg har strikket til mig selv). Denne gang har jeg vendt rundt på farverne, så grundfarven er sort med mønsteret i råhvidt. Jeg har også strikket den noget kortere, da min første version blev lidt for lang og mest bruges som hyggetrøje herhjemme. Denne version er dog stadig lidt for lang, men det går an. Jeg har også taget ind et par ekstra gange inden ribben i halsudskæringen, så den sidder lidt tættere til i halsen.
Denne Marygenser er også strikket med Drops Air, som virkelig er et skønt og blødt garn, selvom det fnuller lidt. Jeg har strikket en størrelse large på en halv pindestørrelse større end i opskriften. Dette bliver helt klart en favorit, så jeg er godt tilfreds med starten på strikkeåret 2016:-) Godt Nytår til jer alle! 
The blog has been quiet as I have been enjoying the holidays both here in Nepal and in Singapore. I have hardly been knitting. Actually, the only thing I have made is another Mary Sweater for myself (you can see my first version here). I just love this simple pattern from the Norwegian knit designer, Marianne J. Bjerkman (you can buy the pattern in Norwegian, English or German here). Once again I have used Drops Air yarn, which is so soft and lovely to wear. I have made the neckline a bit smaller by decreasing a couple of extra times. I am quite certain this will be a favourite so that is quite a good start to the 2016 knitting year:-) Happy New Year!

14 replies on “Nyt år, nyt hår, ny sweater….”