babyalpacasilke babystrik babyvest børnestrik Drops håndstrik havskumtop hjemmestrikket Lene Holme Samsøe strikket vest

Havskumtop – gratis opskrift på nettet

Så blev mit første september TA DA projekt færdigt. Jeg har over de sidste par måneder set det fineste mønster på Instagram (bl.a. hos den dygtige @strikdigglad) og blev helt overrasket, da det viste sig, at opskriften faktisk findes gratis på nettet. 

Mønsteret hedder Havskum, og den fine lille top findes på Familie-Journalens hjemmeside (du finder opskriften lige her). Den er designet af Lene Holme Samsøe, og jeg havde ingen problemer med opskriften! 
Jeg har strikket den i Drops Babyalpacasilk (med enkelttråd), som er fantastisk let og blødt. Det passede dog ikke helt med strikkefastheden, så jeg har faktisk strikket efter str. 1/2-1 år, og så bare strikket masser af ekstra længde på kroppen. Den er nok lige i den lille ende til Alma, men da hun jo mest er til tøj, som sidder lidt til, så var hun glad for modellen. En mere til lillesøster skal på pindene hurtigst muligt. Billederne er taget på en meget tidlig og lidt grå morgen her i Kathmandu, så det kan være jeg  vender tilbage med bedre billeder en anden dag. For nu ville jeg bare dele den her smukke opskrift med jer alle:-) Og så er der vist ingen tvivl om, at de der perleshorts er Almas yndlingstøj for tiden 😉 (du kan læse mere om shortsene her ).

My first September project is finished. This little top is from a free pattern in a Danish magazine (if you can read Danish, you can find the pattern here). I have used Drops Babyalpacasilk, which is incredibly soft. This is definitely a model I will be making more of.

18 replies on “Havskumtop – gratis opskrift på nettet”

Så fin en top. Og tusinde tak for lænket. Den må på pindene – tænker, at den også ville være fin med lange ærmer…
Og de shorts er altså også bare for lækre. De må være SÅ dejlige at have på. Hun er heldig, hende Alma

Tusind tak, Katrine. Ja, tænkte også, at den her top er lige noget for din smukke datter. Og shortsene forbliver favoritter. Jeg må nok snart tage mig sammen og strikke et par mere til hende…og et par til Olivia;-)