babyalpacasilke babystrik børnestrik Drops hjemmestrikket Rasmilla strik strikket kjole strikket tunika

Elvirakjole til Olivia

Så har Olivia også fået en ny Elvira-kjole! Jeg gik i gang med den lige efter, at jeg blev færdig med Elvirakjolen til Alma (som jeg har vist på bloggen her), så det var lidt trægt at komme igennem mønsteret igen så hurtigt efter, og jeg har haft lyst til at strikke alt muligt andet.

Derfor har det også taget mig et par uger at få den færdig. Men jeg er sådan set glad for resultatet. Og mønsteret er altså skønt – smukt, men nemt og hurtigt at strikke! Hvis du kigger godt efter, kan du dog se, at jeg på versionen til Olivia har glemt at strikke et par riller i bærestykket:-)

Opskriften er fra Rasmilla og hedder Elvira (og kan købes her – du får opskriften gratis, hvis du køber Rasmilla garn med til den). Jeg brugte mønsteret til Olivias barnedåbskjole i sin tid, hvor jeg strikkede den i Rasmillas luksusgarn. Denne gang har jeg brugt garn fra lageret. Den er (ligesom Almas) strikket med Drobs Baby Alpaca Silk, som er et helt fantastisk blødt garn. Jeg valgte på denne model at strikke bærestykket i en anden farve, da jeg kun havde et nøgle tilbage i den farve. Egentlig havde jeg tænkt, at den skulle være længere, men jeg løb tør for garn. Men denne længde er nok også mere praktisk for en lille pige, som fylder to år lige om lidt:-) Og så er det bare så skønt at strikke noget, som vækker glæde. Da jeg skulle tage billeder af Olivia i kjolen, insisterede Alma også på at få sin kjole på, så det blev til et par søskendebilleder i matchende kjoler:-)
I just finished an Elvira dress for Olivia. I started this one right after finishing Alma’s (which featured on the blog here), so I got a bit bored with knitting the same pattern so soon after, which is probably why it has taken me at least a couple of weeks to finish it. The pattern is from Rasmilla (and can be purchased in Danish here) and is both beautiful and easy at the same time. I used Drops Baby Alpaca Silk, which is such a soft and wonderful yarn. I meant to knit it longer, but ran out of yarn. But then again, this length is pretty perfect for an active baby who turns 2 in three weeks time:-) Both girls love their dresses, which is very rewarding for a knitting mom:-)

8 replies on “Elvirakjole til Olivia”

Hvor er de dog søde begge piger. Og virkelig fine kjoler – så forskellige i udtrykket. (Kan det passe, at bærestykket er forskelligt på de to? Jeg kom vist til at strikke mit bærestykke "fladt" som på Olivias kjole.) Tak fordi du gjorde mig opmærksom på denne model – jeg fik selvfølgelig straks bestilt garn hjem – og opskrift ;o)