babystrik babyvest børnestrik hjemmestrikket strik strikket med kærlighed Vibe Ulrik Søndergaard

Lille vest med smukt mønster

Så er sommerferien ved at være slut for mit vedkommende. Fem skønne uger er ved vejs ende, og mandag er jeg tilbage på arbejde. Vi er kommet vidt omkring, først med ti dages familie-komsammen i Singapore efterfulgt af 3 uger i Danmark. Det er altid så svært med sommerferier….man glæder sig i evigheder, så kommer ferien, som man nyder, samtidig med at man mod slutningen også begynder at glæde sig til at vende tilbage til hverdagen og den daglige rytme, men efter nogle dage kommer man til at tænke på, hvor længe der så er indtil næste sommerferie og bliver helt vemodig…sådan har jeg det ihvertfald:-)

Nå, men der er også blevet strikket lidt i sommerferien, og jeg har løbende vist lidt færdige projekter frem. Jeg har et enkelt, som næsten er færdig, men som løb tør for garn den første uge af ferien (som nogle af jer måske husker fra min Instagram profil, hvis I følger med der – jeg er at finde som ingridcph). Nu håber jeg at komme lidt mere ind i min faste strikkerytme, samtidig med at jeg dog nok også kommer til at skulle arbejde en del mere for lige at komme up-to-date…OG så har jeg planer om at komme lidt mere igang med at læse bøger, hvilket er den af mine hobbyer, som lider mest under min strikkemani. Så det kan være, at jeg ikke vil være helt så produktiv over de næste par måneder, men lad os se. Jeg har i dag tjekket pigernes hjemmestrik til vinteren, og de ser ud til at have nok cardigans og sweatre, så jeg tror, jeg vil fokusere på veste, kjoler og tunikaer det næste stykke tid.

Hen over sommeren har jeg haft nogle indlæg om hjemmestrik, som jeg lavede inden bloggen startede. Her er det sidste af den slags indlæg. Håber I alle har haft en skøn sommer og stadig følger med mig og pindene helt herude i Nepal:-)

Dette var vist det første strikkeprojekt fra Vibe Ulrik Søndergaards bog “Strikket med Kærlighed”, som jeg kastede mig over. Jeg strikkede i noget helt andet garn end det, som anbefales i opskriften, så den blev noget lille – og samtidig har jeg senere opdaget, at hendes opskrifter generelt er små – ihvertfald i forhold til hvordan jeg strikker. Den er strikket efter størrelsen 3-4 år, men passede lige knap og nap Alma, da hun var omkring 2 år. Jeg brugte noget Grignasco Jazz (new merino wool) garn, som jeg havde købt på tilbud uden et bestemt projekt i tankerne. Jeg elsker mønsteret og kunne godt tænke mig at strikke den igen på et tidspunkt, selvom jeg er lidt bange for, om jeg kan ramme plet med størrelsen.

I am now back in Nepal after 5 lovely weeks of holiday that were spent both in Singapore and Nepal. This is my last post on knitted items that I made prior to starting this blog. This vest was the first project from Vibe Ulrik Søndergaard’s book, “Labour of Love” that I knitted. I used a different yarn than what is recommended in the recipe and it came out quite small. However, I generally find that her patterns are quite petite. But I love this pattern and would definitely consider knitting it again.

15 replies on “Lille vest med smukt mønster”