babymerino babystrik babyvest børnestrik Drops floratop floratopp hjemmestrikket Paelas strik strikket vest

Floratopp fra Paelas

Den har kostet mig lidt sved og tårer, og der er en del fejl, men den er nu også virkelig yndig på! Efter at jeg blev færdig med den i aftes/nat, og jeg nu har fået den lidt på afstand, tænker jeg, at den kommer på pindene igen…ikke mindst fordi storesøster nu også gerne vil have een;-) Men da jeg sad i aftes og kæmpede med at få mønsteret til at passe i den øverste del, hvor man laver raglanindtagninger, samtidig med at man fortsætter mønsteret, var jeg ikke sikker på, at jeg nogensinde kunne give mig i kast med opskriften igen.

Mønsteret hedder Floratopp og er fra Paelas (og kan købes her) og er virkelig smukt, men jeg syntes det blev besværligt ved raglan-delen, især fordi der ikke er noget mønsterdiagram i opskriften. Jeg havde derfor svært ved at huske/se/forstå, hvordan den næste pind skulle passe samtidig med, at jeg tog ind. Det er nok lidt svært at forklare, men det var ihvertfald ikke helt nemt og kræver MEGET koncentration!

Jeg har endnu ikke vasket og “blokket” den, da den er strikket i Drops Babymerino, og jeg har – som beskrevet i et tidligere indlæg – haft lidt problemer med, at garnet bliver “stort og løst” efter vask, så jeg tør næsten ikke vaske den. Men jeg må jo prøve og se, hvad der sker. Og hvis den vokser, er der selvfølgelig en storesøster, som forhåbentlig så kan bruge den.

Finished this Floratop from Paelas (pattern can be bought here) and even though I made several mistakes, I still think it turned out very pretty. I had some difficulty with how to get the pattern right while doing the raglan – especially because there is no diagram for the pattern – but hopefully this experience means that I will make it without mistakes next time;-) I used Drops Babymerino and since I had problems with it expanding way too much after wash, I am really dreading washing this one.

17 replies on “Floratopp fra Paelas”

Ej den er altså fantasktisk – og virkelig en fin fin farve 🙂 Jeg kan godt se, at det må være en sommertop, "vi" ikke kan leve uden til næste sommer 🙂
Den ville egentlig også være ret cool i voksen størrelse 🙂
Mvh
Karin

Tusind tak, søde Astrid :-* Og nej, jeg har ikke fået vasket den endnu…jeg har helt færdig efter ferien og havde første dag tilbage på job i dag….det er hårdt at komme i omdrejninger igen;-) Håber jeg kan tage mig sammen i løbet af den kommende weekend.

Ihhh hvor er den fin. Godt kæmpet, hvis man kan sige sådan. Strikkeopskrifter kan bestemt også drille mig så meget, at der strikkes mere baglæns end forlæns 🙂
God weekend

Tusind tak, Katrine. Nu drømmer jeg om at få tid til at strikke een i hvid til Alma. Og ja, lidt træls med det garn, men nu har jeg endelig taget mig sammen til at vaske den og smide den i tørretumbleren, og det trick virker altså:-)

Tusind tak, Mosekonen. Ja, nogle gange betaler det sig at holde ud:-) Og nu da jeg ligesom kender faldgruberne, har jeg virkelig lyst til at strikke den igen…desværre kniber det med tiden:-( Og tillykke med din nye blog i øvrigt, som jeg glæder mig til at følge med på:-)

den er så fin og smuk farve. Jeg har lige strikket den til min datter også og lavde mønsterforklaringen om til et dagram, så var det nemt da jeg kom til raglan. Bare lige et tip 😉 charlottehorslev

Jeg er netop begyndt på den og panikker allerede nu over mønstret…. hvis du deler dit diagram, så vil jeg være dybt taknemmelig!
Mange hilsner Nina (ninadyrmose@gmail.com)