babystrik børnestrik hjemmestrikket Peruvian Highland Wool Pickles strik strikket kjole strikket tunika tunika

Enkel Tunika fra Pickles

Her med få feriedage tilbage i Danmark, inden vi vender næsen mod Nepal, får I lige denne “gamle” hjemmestriks-favorit. Jeg har strikket denne enkle tunika fra Pickles til både Alma og min niece, og den er blevet brugt flittigt af begge piger i den danske vinter i vuggestue-årene. Opskriften kan du finde på Pickles hjemmesiden lige her (størrelse 1 år er gratis til rådighed på hjemmesiden), og den er vildt hurtigt strikket. På billederne ses min version til Alma, som jeg strikkede med Peruvian Highland Wool. Jeg har dog senere strikket den i Rasmillas Tykke Yndlingsgarn, og det synes jeg giver en blødere og lidt lækre version. Billederne er taget i foråret 2013, og jeg synes det er ret sjovt, at Alma “poser” som en lille Kate Moss på Glastonbury:-)

Plain Tunic from Pickles – pattern is available in English here (and size 1 year old is free on their website). I have knitted it a few times for my eldest daughter and my niece when they were around 1, and both of them have used it so much. Love this pattern – an incredibly easy and fast knit!

6 replies on “Enkel Tunika fra Pickles”

Hvor er den fin – synes din er meget flottere en Pickles egen – jeg har kigget på den før, men droppet den da den så så "klodset" ud – tænker måske alligevel, den skal have en chance 😉

Elsker bare de poseringer – tænker hun har en fremtid der 😉
mvh
Karin

Jeg tænker, at det kommer meget an på garnet, man bruger. Jeg var heller ikke helt pjattet med billederne hos Pickles, men det lød som et overkommeligt projekt, da jeg dengang var en temmelig ikke-rutineret strikker;-) Og ja, hun er glad for at være på….man kan nærmest ikke få hende af en scene eller et dansegulv (gud hjælpe mig når hun bliver teenager:-S)